Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Science --- 001.818 --- 803.93 -06 --- #A9302A --- E080424.jpg --- Rapporteren --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Rapporteren. --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten
Choose an application
Bijna dagelijks vertel je wel aan iemand wat je hebt gedaan, wat je hebt gelezen, wat je mening, advies of conclusie is. Gevraagd en ongevraagd communiceer je met andere mensen en de meesten van ons hebben er ogenschijnlijk geen moeite mee. Maar dat wordt heel anders wanneer je gevraagd wordt om een rapport te schrijven van een van die onderwerpen. Plotseling realiseer je je dat wat je zegt niet altijd op dezelfde manier geschreven kan worden. Zowel tijdens je opleiding als in de beroepspraktijk valt er geen ontkomen aan. Waarom toch niet? Soms heeft het er immers de schijn van dat zo een opdracht zowel voor de schrijver als voor de opdrachtgever een kwelling betekent. Voor de eerste vanwege de ellende van het schrijven, voor de tweede vanwege de verplichting het rapport te lezen. Als we op basis van die ervaring nu eens konden besluiten dat nooit iemand meer een schriftelijk rapport hoeft samen te stellen? Dan hoef jij je daarover geen zorgen meer te maken, je kunt dit boek ongelezen laten en misschien gaan ook docenten en werkgevers wat vrolijker door het leven. Wanneer je echter de feiten onder ogen ziet, zu] je het met mij eens zijn dat een wereld als de onze niet zonder rapporten kan. Welke feiten dat zijn? Denk eens aan de boeken die je moet bestuderen, de krantenartikelen, zelfs het nieuws dat de nieuwslezer van een papiertje of een beeldscherm voorleest: stuk voor stuk zijn het vormen van schriftelijk rapporteren. Ook al zouden we willen, we kunnen niet zonder. Toch zou ik rapporteren geen 'noodzakelijk kwaad' willen noemen. In veel gevallen is het veel beter, handiger en efficiënter een rapport te schrijven, dan de zaken mondeling af te wikkelen. Als je een groot publiek wilt bereiken, als je wilt dat je 'toehoorder' iets kan naslaan of wat je zeggen wil kan lezen op een moment dat het hem het beste uitkomt: in al die gevallen is een rapport te verkiezen boven een gesprek of een toespraak. Dat is het bestaansrecht van dit boek: rapporten kom je overal tegen. Je zult ze moeten lezen, je zult ze moeten schrijven. Het doel van dit boek is je daarbij te helpen.
651.4 )* SECRETARIAATSARBEID --- bureau-organisatie --- kantoorwerkzaamheden --- rapporteren --- E080422.jpg --- Methoden en technieken --- Vergader- en gesprekstechniek, rapportage. --- #A9212A --- Rapporteren --- 031 --- rapporteren (gez)
Choose an application
1. Beginnen met schrijven 2. Helder structureren van informatie 3. Doelgroepen vaststellen 4. Stijladviezen 5. Variatie en vaart in teksten 6. Moeilijke situaties 7. Interpunctie 8. Visualiseren van informatie 9. Presentatie van het rapport 10. Samengevat
Communicatieve vaardigheden: rapporteren. --- Rapporteren. --- rapporteren --- Mass communications --- Rapporteren --- Schrijven --- 695 Communicatie --- Vergadertechnieken --- #KVHA:Rapporteren; Nederlands --- 316.772.43 --- 031 --- communicatie in organisaties --- schriftelijke communicatie --- 316.772.43 Communicatie en organisatie. Bedrijfscommunicatie--(communicatiesociologie) --- Communicatie en organisatie. Bedrijfscommunicatie--(communicatiesociologie) --- informatie en documentatie --- 65.012 --- 007.2 --- Communicatieve vaardigheden --- Praktijk --- Checklists --- Communicatie --- Checklist
Choose an application
rapporteren --- Mass communications --- Science --- Organization theory --- 001.818 --- 651.7 --- 001.8 --- #A91M2 --- #KVHA:Beleidsteksten --- Woordenboeken 033.5 --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Correspondence. Written communications. Reports --- 651.7 Correspondence. Written communications. Reports --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten
Choose an application
Hoe notuleert u tijdens een vlammende discussie? Hoe onderscheidt u de hoofd- van de bijzaken en pakt u de kern eruit? Waar moet u op letten wanneer u een gesprek leidt en tegelijkertijd het verslag maakt? Op deze en andere vragen geeft Heldere gespreksverslagen schrijven antwoord. De tips uit dit boek bieden een helpende hand tijdens de voorbereiding en uitvoering van de notuleertaak. En wilt u de opzet van gespreksverslagen in uw werkomgeving eens kritisch onder de loep nemen? Dan hebt u een uitstekend toetsingsinstrument in handen. Dit boek biedt onder meer: ' een stappenplan van voorbereiding tot archivering; ' tips voor een goede samenwerking met de voorzitter of gespreksleider; ' luister-, selectie- en noteertechnieken passend bij het doel van het overleg, gesprek of agendapunt; ' aanwijzingen om uw aantekeningen te verwerken tot compacte, gestructureerde, prettig leesbare verslagen; ' een handreiking om slim feedback te verzamelen op het notuleerproces en de notulen. (Bron: covertekst)
Business management --- Dutch language --- 695 Communicatie --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Conversation Gesprek --- Réunion Vergadering --- Nederlands, rapporteren --- Vergaderen --- E-books --- Communicatie --- Rapporteren --- Verslaggeving --- Gesproken taal --- E080289.jpg --- Mondelinge communicatie
Choose an application
Rapporten vormen nog steeds een belangrijk communicatiemiddel in het bedrijfsleven. Mits ze ook worden gelezen natuurlijk. Pas dan is een rapport succesvol. Dit boekje helpt de kans te vergroten dat een rapport succesvol wordt. Het bevat informatie over een logische structuur, een rode draad in het verhaal, maar ook over een professionele afwerking en lay-out. Op de kern (probleemstelling, conclusies) wordt wat dieper ingegaan, waarna tips volgen over zinsopbouw en woordgebruik. Bijzonder is dat ook aan de juiste verhouding tussen tekst en beeld aandacht wordt geschonken. De informatie is to the point, toegankelijk en behoorlijk compleet. Speciaal voor degene die zelf geen rapporten schrijft, maar die van anderen redigeert, zijn de checklists achterin een handig hulpmiddel.
Schrijven. --- Rapporteren. --- rapporteren --- schriftelijke communicatie --- Dutch language --- Schriftelijke communicatie --- Rapporteren --- Tekstschrijven --- Schrijven --- Nederlands --- Zakelijke communicatie --- Verslaggeving --- Communicatieve vaardigheden --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Rapporteren; Nederlands --- taal --- zakelijke communicatie --- 031 --- Nederlands 843 --- informatie en documentatie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Tekst
Choose an application
8-6
verslagen schrijven --- teksten schrijven --- Science --- beleidsteksten schrijven --- schriftelijke communicatie --- Rapporteren --- #A0012A --- 643 Taalzorg --- Schrijven
Choose an application
DEEL I : BASISVAARDIGHEDEN 1. Van observeren tot evalueren 2. Vormgeven 3. Efficiënt schrijven DEEL II : BASISSCHRIJFVORMEN 1. Verslag op basis van observaties 2. Verslag van een interview 3. Verslag van een gesprek 4. Verslag van een voordracht 5. Verslag van een vergadering 6. Brief 7. Memo en nota 8. Uitvoerig rapport
Nederlands --- Néerlandais (langue) --- Rédaction --- Stelkunst --- Rapporteren: maatschappelijk werk --- Onderwijs --- Scripties --- Schrijven --- Maatschappelijk assistenten --- 82.08 --- 695 Communicatie --- 844.4 --- hulpverleners --- maatschappelijk assistent --- rapporteren --- schrijven --- verslag --- 651.7 --- Evaluaties --- Observatietechnieken --- Rapporteren --- Verslaggeving --- Vormgeving --- Notuleren - Rapporteren --- #KVHB:Maatschappelijk werk --- #KVHB:Rapporteren --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- 808.1 --- BIN-normen --- brieven --- communicatie --- evaluatie --- maatschappelijk werk --- notuleren --- observeren --- rapporten --- schriftelijke communicatie --- verslagen --- Rapportage in de hulpverlening --- Rapportage --- 499.5 ) schriftelijke communicatie --- basisschrijfvormen --- basisvaardigheden schrijven --- efficiënt schrijven --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- Schrijfvaardigheden --- Maatschappelijk werkers. --- 695 Communicatie.
Choose an application
Rapporten. --- Sociology --- Didactic strategies --- Mass communications --- Stilistics --- Dutch language --- reporting --- Nederlands --- handelscorrespondentie --- rapporteren --- zakentaal --- #A9312A --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- #KVHA:Rapporteren --- AA / International- internationaal --- 029 --- 808.1 --- 001.818 --- 651.77 --- 800.51 --- Nederlands, rapporteren --- Intellectuele arbeid. Organisatie en methode --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek
Choose an application
Rudolf Geel beschrijft een stategie die het schrijven van verschillende soorten teksten kan helpen vergemakkelijken. De nadruk die de auteur legt op het schrijven in de praktijk (en dus op de problemen van de schrijver) verschaft zijn boek al sinds jaren een unieke plaats temidden van de reeks leerboekjes die het beter leren schrijven als uitgangspunt hebben.
Nederlands --- Secundair onderwijs. --- Stilistics --- Schrijven --- 450.8 --- scriptie (ler) --- Schriftelijke communicatie --- Rapporteren --- Tekstschrijven --- Journalistiek --- 803.93 -06 --- #A9203A --- D980783.jpg --- Notuleren --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|